KTQS # 1492 BANTULAH !

KTQS # 1492

BANTULAH !

“Barangsiapa yang melepaskan seorang mukmin daripada satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahan dunia, niscaya Allah akan melepaskannya daripada satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahan kiamat..

Barangsiapa yang mempermudahkan bagi orang susah, niscaya Allah akan mempermudahkan baginya di dunia dan di akhirat..

Barangsiapa yang menutup ke’aiban seorang muslim, niscaya Allah akan menutup ke’aibannya di dunia dan akhirat. Allah senantiasa bersedia menolong hambaNya selagi mana dia suka menolong saudaranya..

Barangsiapa yang melalui suatu jalan untuk menuntut ilmu, niscaya Allah akan mempermudahkan baginya suatu jalan menuju ke syurga..

Sesuatu kaum tidak berkumpul di salah sebuah rumah-rumah Allah (yaitu masjid) sambil mereka membaca Kitab Allah dan mengkajinya sesama mereka melainkan suasana ketenangan akan turun ke atas mereka, rahmat akan meliputi mereka dan mereka akan di kelilingi oleh para malaikat dan Allah akan menyebut (perihal) mereka kepada orang-orang yang berada di sisiNya..

Barangsiapa yang terlambat amalannya, niscaya nasab keturunannya tidak mampu mempercepatkannya”. (HR. Muslim dari Abu Hurairah)

Berbuat Baik Tanpa Henti,
Berbagi Kebahagiaan Tanpa Tapi,
Bersegera Membantu Tanpa Nanti.

Semangat pagi..
Semangat membantu..
Semangat bersedekah..

Salam !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *